Téma udržitelnosti (sustainability) bouří vody módního průmyslu už jistou chvíli.

Nenechte se však zmýlit velkými obchodními řetezci, které sice poukazují na etickou výrobu a ochranu přírody, avšak množství vyráběného zboží je tak obrovské, že v reálu nemožné uhlídat výrobní proces. Jenže zákazníci si ekologické aspekty při nákupu oblečení i doplňků hlídají stále více. 

Příkladem je nová kampaň švédského módního řetězce H&M, která se před pár dny rozjela i v České republice. Firma představila jarní limitovanou kolekci. Je vyrobena z odpadních pomerančových či ananasových složek, z nichž je extrahována celulóza, z organické bavlny nebo lnu, recyklovaného polyesteru nebo tencelu. Má to jeden háček. Zmiňované inovativní materiály se v ní objevují v kombinaci s těmi klasickými, jako je polyester, viskóza nebo „obyčejná“ bavlna. Zároveň je oblečení vyrobeno v Číně nebo Indii, jak oznamují cedulky na oblečení. 

To veganská značka Stella McCartney je na tom o poznání lépe. Návrhářka pro své modely používá recyklované a ekologické materiály, jako je organická bavlna, přírodní viskóza nebo čisté hedvábí, stejně jako látky či oblečení ze starých kolekcí. Kousky rozstříhá a podle nových návrhů znovu sešije. Snaží se také neustále hledat nové technologie jak vytvářet inovativní a ekologicky šetrné materiály a módu.

Podobnou cestou se vydala i česká módní stylistka a návrhářka Lenka Petříková, která používá pro svou značku WENUS pouze čisté hedvábí.

@wenuscz

Comments (3)

Comments are closed.